Integritetspolicy

1.

I ALLMÄNHET

Denna personuppgiftspolicy beskriver hur FolkeFerie.dk (FolkeFerie, "vi", "vÄr", "oss") behandlar* personuppgifter och omfattar personuppgifter som du lÀmnar till oss eller som vi samlar in via nÄgon av vÄra webbplatser.

Begreppet "utövare" omfattar i detta sammanhang enAll form av databehandling; insamling, registrering, systematisering, lagring, Àndring, Ätervinning, lÀsning, överföring, överlÄtelse, utlÀmnande, justering, sammanförande, blockering, radering eller förstöring.

 

2.

PERSONUPPGIFTSANSVARIG INKL. KONTAKTUPPGIFTER

FolkeFerie.dk Àr personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter om www.folkeferie.dk och andra FolkeFerie.dk-webbplatser (www.folkeferie.sewww.malta.dk, www.folkeferiefonden.dk).

Om du har nÄgra kommentarer eller frÄgor om denna integritetspolicy, eller om du vill utöva en eller flera av dina rÀttigheter som beskrivs i avsnitt 6, vÀnligen kontakta:

FolkeFerie.dk
SĂžndre Fasanvej 98
DK-Valby

Telefonnummer: +45 33 27 65 00
E-post: info@folkeferie.dk

 

3.

INSAMLING AV PERSONUPPGIFTER

Definition av personuppgifter

Personuppgifter Àr all information som kan kopplas till en specifik person, eller all information som kan anvÀndas för att identifiera en specifik person som Àr i livet, direkt eller indirekt. Exempelvis namn, adress, telefonnummer, resebevisnummer, personnummer och IP-adress.

FolkeFerie.dk samlar först och frÀmst in personuppgifter direkt frÄn dig; i samband med bokning av resor (online eller genom personlig kontakt), nÀr du anmÀler dig till vÄrt nyhetsbrev eller nÀr du anvÀnder vÄra digitala tjÀnster.

Samla in nÀr du bokar resor online eller genom personlig kontakt

NÀr du bokar en resa med FolkeFerie.dk eller kontaktar oss samlar vi in nödvÀndig information i syfte att leverera de bestÀllda produkterna och tjÀnsterna och fullgöra vÄrt avtal med dig. Vi kan ocksÄ behandla dina personuppgifter för att uppfylla tillÀmpliga lagkrav för redovisning och bokföring. Dina uppgifter kan anvÀndas för att skicka ut erbjudandematerial till dig om inte din adress finns med i Robinsonlistan, din mottagaradress inte kan valideras eller om du tidigare har valt att inte ta emot utskickat material.

Den information som kan samlas in Àr:

  • Namn, födelsedatum och kön pĂ„ alla resenĂ€rer som ingĂ„r i bokningen, samt adress och kontaktuppgifter till bokaren.
  • Betalningsinformation

Vid personlig kontakt via t.ex. e-post eller telefon kan vi ocksÄ komma att samla in sÀrskild information,som du vÀljer att ge ossom dig sjÀlv eller medresenÀrer, t.ex. medicinska tillstÄnd, allergier, funktionshinder eller sÀrskilda kostbehov.

Om din bestÀllning eller förfrÄgan Àven omfattar barn samlar vi in nödvÀndig information om barnet, oavsett om det Àr online eller personligen.

Syftet med behandlingen Àr att vi ska kunna leverera de produkter och tjÀnster du har bestÀllt och i övrigt fullgöra vÄrt avtal med dig samt administrera din rÀtt till reklamation. Vi behandlar Àven information om dina köp för att uppfylla lagkrav, inklusive bokföring och redovisning.

Den rÀttsliga grunden för behandlingen Àr artikel 6.1 i EU:s allmÀnna dataskyddsförordning.

Nyhetsbrev och anmÀlan till vÀntelista samt julkalender

NÀr du registrerar dig för vÄrNyhetsbrev kan vi bland annat samla in ditt namn och din e-postadress för att uppfylla vÄrt intresse av att leverera nyhetsbrevet till dig. Du kan nÀr som helst vÀlja att avregistrera dig genom att anmÀla dig till vÄrt nyhetsbrev.Julkalender Vi kan samla in ditt namn och din e-postadress för att skicka e-postmeddelanden om julkalendern till dig. Du kan nÀr som helst vÀlja att avregistrera dig.

Den rÀttsliga grunden för behandling Àr artikel 6.1 f i EU:s allmÀnna dataskyddsförordning.

NÀr du registrerar dig förvÀntelistaVi samlar t.ex. in din e-postadress för att kunna kontakta dig nÀr resan lÀggs ut till försÀljning. AnmÀlningar till vÀntelistor sparas inte.

Om du vÀljer att lÀmna annan information kommer vi ocksÄ att samla in den.

Dina uppgifter kan komma att anvÀndas för att skicka ut erbjudandematerial till dig om inte din adress finns med i Robinsonlistan, din mottagaradress inte kan valideras eller om du tidigare har valt att inte ta emot utskickat material.

AvhÀmtning frÄn nÄgon annan Àn dig (t.ex. en medresenÀr)

Om en annan person kontaktar oss eller gör en bokning som involverar dig och lÀmnar dina personuppgifter i det sammanhanget, förutsÀtter vi att den som lÀmnar uppgifterna har fÄtt medresenÀrens samtycke. Detsamma gÀller om du lÀmnar personuppgifter om medresenÀrer.

Insamling via digitala tjÀnster

NÀr du besöker nÄgon av vÄra digitala tjÀnster, t.ex. webbplats eller app, samlar vi automatiskt in information om dig och din anvÀndning av tjÀnsten. Exempelvis vilken webblÀsare du anvÀnder, geografisk plats, vilka produkter du tittar pÄ samt sök- och köpbeteende. Syftet Àr att optimera anvÀndarupplevelsen och webbplatsens funktion samt för att kunna genomföra riktad marknadsföring i nyhetsbrev (om du prenumererar pÄ vÄrt nyhetsbrev) och annonser pÄ t.ex. Google och Facebook.

Den rÀttsliga grunden för behandlingen Àr artikel 6.1 i EU:s allmÀnna dataskyddsförordning.

Vi anvÀnder cookies för insamling och analys av anvÀndarbeteende och personalisering. LÀs mer om vÄr anvÀndning av cookies hÀr.

Instagram-sida

NÀr du besöker vÄr Instagram-sida ska du vara medveten om att vi anvÀnder Facebooks analysverktyg "Instagram Insights" för att fÄ besöksstatistik och för att fÄ insikt i anvÀndarnas beteende pÄ vÄr Instagram-sida, inklusive antal gillamarkeringar, vem som gillar, antal sidvisningar och interaktioner med sidan, Äterkallande av gillamarkeringar och rÀckvidd för inlÀgg etc.

I detta sammanhang samlar vi och Instagram in uppgifter som gemensamt personuppgiftsansvariga. Du kan hitta mer information om denna behandling hÀr https://www.facebook.com/help/instagram/519522125107875.
Genom att vi har skapat en Instagram-sida omfattas vi automatiskt av det gemensamma personuppgiftsbitrÀdesavtal som Facebook, inklusive Instagram som Àgs av Facebook, har upprÀttat. Du kan lÀsa avtalet hÀr: https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum

 

4.

HANTERING OCH LAGRING AV PERSONUPPGIFTER

Det Àr viktigt för oss att du kÀnner dig trygg och sÀker med hur FolkeFerie.dk behandlar dina personuppgifter.

Personuppgifter fÄr behandlas om minst ett av nedanstÄende villkor Àr uppfyllt;

  • Detta Ă€r nödvĂ€ndigt för attfullgöra ett avtal
  • Det Ă€r nödvĂ€ndigt för att vi ska kunna uppfylla en rĂ€ttslig förpliktelse (t.ex. rapportering)
  • Det Ă€r nödvĂ€ndigt för att tillgodose ett berĂ€ttigat intresse, sĂ„vida inte personens intressen vĂ€ger tyngre.
  • Personuppgifter kan ocksĂ„ komma att behandlas för att vi ska kunna fullgöra en rĂ€ttslig förpliktelse sĂ„som sĂ€kerhet och rapportering.

Vi spelar kontinuerligt in telefonsamtal för utbildningsÀndamÄl.

Administration och kundservice före, under och efter din resa

Dina personuppgifter anvÀnds för att leverera de resor och tjÀnster som du har bokat hos oss och för att ge dig bÀsta möjliga kundservice före, under och efter din resa. Detta inkluderar att utfÀrda biljetter och resekuponger, göra hotellreservationer, tillgodose sÀrskilda önskemÄl (t.ex. medicinska tillstÄnd).

Vissa typer av personuppgifter kan klassificeras som "sÀrskilt kÀnsliga", t.ex. religion och hÀlsotillstÄnd. Vi behandlar endast sÄdana uppgifter nÀr det Àr absolut nödvÀndigt och i enlighet med vÄr integritetspolicy, t.ex. om du bestÀller specialkost, medicinsk assistans eller om du pÄ annat sÀtt vÀljer att lÀmna kÀnsliga personuppgifter till oss.

Avtalets fullgörande omfattar Àven tillÀggstjÀnster som du har bokat, t.ex. utflykter, hyrbil och flygmat. Vidare anvÀnds dina personuppgifter Àven för reseadministration, inklusive avrÀkning, redovisning, revision, Äterbetalning.

Vi strÀvar alltid efter att ge dig bÀsta möjliga service om du kontaktar oss med frÄgor, synpunkter och/eller klagomÄl. Bland annat kan ditt namn och bokningsnummer komma att anvÀndas för att identifiera dig och den resa du har bokat hos oss. Om vi skulle behöva kontakta dig anvÀnder vi de kontaktuppgifter du har lÀmnat, t.ex. telefonnummer (samtal eller sms) eller e-post.

NÀr du bokar en resa med oss anvÀnder vi dina personuppgifter för att skicka bokningsbekrÀftelse, relevant reseinformation inklusive tillval relaterade till resan. Informationen skickas till den e-postadress som anges i bokningen. BokningsbekrÀftelser kan, pÄ din begÀran, Àven skickas per post.

BekrÀftelsemail (t.ex. order, betalning, avbokning) och eventuella pÄminnelsemail skickas via e-post till den e-postadress som anges eller via SMS till det telefonnummer som anges i ordern.

Vid Àndringar av flygtider eller andra vÀsentliga Àndringar av din resa (före och under) kontaktar vi dig via e-post, sms och/eller telefon, beroende pÄ vad som Àr lÀmpligast.

Det Àr genom dialog med vÄra kunder som vi kan bli Ànnu bÀttre och utveckla vÄra produkter och tjÀnster. DÀrför kommer ett frÄgeformulÀr att skickas ut via e-post efter din hemkomst, som du kan vÀlja att besvara.

Marknadsföring och personalisering

Om du vÀljer att anmÀla dig till vÄrt nyhetsbrev anvÀnder vi dina personuppgifter för att skicka nyhetsbrevet till dig och för att skrÀddarsy innehÄllet till dig baserat pÄ bland annat din resehistorik och dina anvÀndningsmönster. Med hjÀlp av dessa uppgifter ger vi dig de erbjudanden som vi tror Àr mest fördelaktiga för dig.

Personanpassning innebÀr att vi anvÀnder den information vi har samlat in om dig och din aktivitet pÄ vÄr webbplats för att anpassa det innehÄll som visas för dig och för att presentera erbjudanden och annonser som vi tror skulle intressera dig.

Vi anvÀnder cookies för insamling och analys av anvÀndarbeteende och personalisering.

Utveckling av tjÀnster och service

Vi anvÀnder den information vi samlar in om vÄra kunder för att utveckla och förbÀttra vÄra produkter och tjÀnster. Det gÀller vÄra digitala tjÀnster, dÀr vi analyserar anvÀndarnas beteende för att utveckla hur vi presenterar information och kampanjer samt utformar funktioner. Det gÀller ocksÄ för att utveckla vÄra produkter efter kundernas behov och beteende och för att t.ex. avhjÀlpa fel eller öka sÀkerheten.

Vi anvÀnder frÀmst anonyma eller anonymiserade uppgifter pÄ en aggregerad nivÄ för att utföra denna typ av analys. Vi kan dock Àven anvÀnda personuppgifter som vi har samlat in om det bedöms vara relevant.

Lagringstider

FolkeFerie.dk följer god praxis inom resebranschen; vi lagrar dina personuppgifter sÄ lÀnge som det Àr nödvÀndigt för behandlingsÀndamÄlen. Bokföringsmaterial lagras i 5 Är fram till slutet av ett rÀkenskapsÄr för att uppfylla kraven i bokföringslagen.

Personuppgifter som samlas in i samband med bokning av en resa eller köp av ett presentkort raderas normalt 5 Är efter utgÄngen av det kalenderÄr dÄ du har rest. Uppgifter kan dock lagras lÀngre om vi har ett legitimt behov av lÀngre lagring, t.ex. om lagring Àr nödvÀndig för att vi ska kunna uppfylla rÀttsliga krav.

Om du lÀmnar in ett klagomÄl pÄ en resa lagrar vi dina uppgifter i 5 Är frÄn beslutet.

Om du har prenumererat pÄ vÄrt nyhetsbrev kommer vi att behandla de uppgifter som Àr nödvÀndiga för att administrera detta sÄ lÀnge du inte avregistrerar dig frÄn nyhetsbrevet eller meddelar oss att du inte lÀngre vill ta emot det. Du kan nÀr som helst avregistrera dig frÄn nyhetsbrevet.

Personuppgifter lagras pÄ olika stÀllen beroende pÄ ÀndamÄlet. Det kan innebÀra att information som har tagits bort ur ett system för att den inte lÀngre behövs ÀndÄ kan finnas kvar i ett annat system dÀr den lagras enligt avtal eller för ett annat ÀndamÄl dÀr personuppgifterna fortfarande behövs.

Vi anvĂ€nder cookies för insamling och analys av anvĂ€ndarbeteende och personalisering. LĂ€s mer om vĂ„r anvĂ€ndning av cookies hĂ€r.

 

5.

DELNING AV PERSONUPPGIFTER

Samarbetspartners och IT-leverantörer

FolkeFerie.dk samarbetar med externa partners och underleverantörer för att kunna leverera de produkter och tjĂ€nster vi erbjuder. Bland dessa finns flygbolag, hotell och IT-leverantörer, gemensamt för de vi samarbetar med Ă€r att vi endast delar de personuppgifter som Ă€r nödvĂ€ndiga för att fullgöra avtalet och leverera den bestĂ€llda produkten eller tjĂ€nsten.              

I vÄrt bestÀllningssystem och vÄr kunddatabas hanterar vi personuppgifter. Dessa system Àr utformade för att tillhandahÄlla de tjÀnster som du har bestÀllt av oss och för att hantera frÄgor och kundvÄrd som Àr relaterade till utförandet av dessa tjÀnster. Dessa system kan hantera alla de personuppgifter vi samlar in.

Vi anvÀnder externa leverantörer (webbanalysföretag) för att analysera anvÀndarnas beteende pÄ vÄra webbplatser och feedback frÄn anvÀndarna. Dessa företag behandlar personuppgifter i egenskap av personuppgiftsbitrÀden för vÄr rÀkning. Det rör sig frÀmst om uppgifter som samlas in via cookies och som hanteras pÄ en anonymiserad och aggregerad nivÄ.

TvÄ av dessa personuppgiftsbitrÀden, Google Analytics v/Google LLC. och Facebook Inc. Àr etablerade i USA. De nödvÀndiga garantierna för överföring av uppgifter till USA sÀkerstÀlls genom att personuppgiftsbitrÀdet Àr certifierat enligt EU-U.S. Privacy Shield, jfr artikel 45 i EU:s personuppgiftsförordning.

En kopia av Google LLC:s certifiering finns hĂ€r: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI

Kopia av Facebook Inc:s certifiering finns hĂ€r: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Aktiv

För att sköta vÄr verksamhet anvÀnder vi oss av olika IT-tjÀnster och IT-system. I vissa av dessa lagras och behandlas personuppgifter. I de system som Àr installerade i vÄra lokaler behandlas uppgifterna endast av vÄr personal. För tjÀnster som Àr installerade hos vÄra leverantörer eller som bestÄr av en "molntjÀnst" överför vi personuppgifter till dem.

Vi sÀljer inte dina personuppgifter till tredje part.

TjÀnster relaterade till resor

Hotell & semesteranlÀggningar

De hotell vi anlitar pÄ vÄra resmÄl har tillgÄng till de personuppgifter som krÀvs för att en bokning ska kunna göras. Detta innebÀr, nÀr det Àr relevant, namn, födelsedatum, Älder och kön för alla passagerare pÄ bokningen, samt adress och kontaktuppgifter för huvudresenÀren.

Flygbolag

Vi erbjuder flygresor med olika flygbolag. De flygbolag vi samarbetar med fĂ„r tillgĂ„ng till personuppgifter om de resenĂ€rer som reser med det flygbolaget, t.ex. för- och efternamn för alla passagerare. Överföringen av resenĂ€rernas uppgifter sker via datasystemet Paxport, eller direkt till flygbolaget med passagerarlistor, s.k. paxlists.

HandlÀggare
Beroende pÄ flygbolag och avgÄngsflygplats anvÀnds olika typer av handlingagenter för att utföra tjÀnster i samband med resan till flygplatsen. Det kan t.ex. handla om incheckning och bagagehantering. NÀr handlingagenten utför dessa tjÀnster kan han eller hon fÄ tillgÄng till vissa personuppgifter som Àr nödvÀndiga för att utföra tjÀnsten.

Taxfree

NÀr du reser med flygbolaget Atlantic Airways kan du förbestÀlla taxfree-varor via Atlantic Airways Airshop. Leverantörerna av taxfree-varor kan ha tillgÄng till de personuppgifter som Àr nödvÀndiga för att behandla bestÀllningen och för att skicka en taxfree-katalog till dig som en tjÀnst. Du kan hitta varje leverantörs integritetspolicy pÄ deras webbplats.

Övriga

Om du bokar andra reserelaterade tjÀnster genom oss, bÄde inom och utanför EU/EES, t.ex. utflykter eller andra aktiviteter, kan personuppgifter i relevanta fall komma att lÀmnas ut till den som ska utföra tjÀnsten om det Àr nödvÀndigt för att tillhandahÄlla den bestÀllda tjÀnsten. Det kan vara namn, födelsedatum, Älder och kön för samtliga passagerare pÄ bokningen samt adress och kontaktuppgifter för huvudresenÀren.

Betalningslösningar

FolkeFerie.dk anvÀnder externa leverantörer för hantering av betaltjÀnster, som har tillgÄng till personuppgifter med namn, adresser och betalningsinformation. Behandlingen Àr nödvÀndig för att vi ska kunna fullgöra vÄrt avtal med dig (leverera de bestÀllda tjÀnsterna).

Kontakta tjÀnster

VÄr chattjÀnst pÄ folkeferie.dk tillhandahÄlls av en extern leverantör. Leverantören har tillgÄng till den information som lÀmnas i chatten. Du accepterar deras integritetspolicy nÀr du kommunicerar med oss via chatten.

 

6.

DINA RÄTTIGHETER

Den allmÀnna dataskyddsförordningen krÀver transparens nÀr det gÀller behandlingen av dina uppgifter, dÀr vi som personuppgiftsansvarig mÄste informera dig om dina rÀttigheter. Vi kommer att uppdatera eller radera dina uppgifter om det inte Àr nödvÀndigt att behÄlla dem för legitima affÀrsmÀssiga eller juridiska ÀndamÄl.

RÀtt till tillgÄng

RÀtten till tillgÄng innebÀr att du nÀr som helst kan begÀra att vi informerar dig om bland annat vilken information vi har registrerat om dig, vilket syfte registreringen har och varifrÄn informationen hÀrrör.

Baserat pÄ detta har du möjlighet att kontrollera att personuppgifterna Àr korrekta och att behandlingen följer gÀllande lagkrav.

RÀtt till rÀttelse

RÀtten till rÀttelse innebÀr att du har rÀtt att fÄ felaktiga personuppgifter om dig sjÀlv rÀttade. Du har möjlighet att rÀtta uppgifter som vi har samlat in i samband med bokning av resa genom att logga in pÄ "Min biljett" eller genom att kontakta oss (se kontaktuppgifter i avsnitt 2).

RĂ€tt till radering

RÀtten till radering innebÀr att du i sÀrskilda fall har rÀtt att fÄ alla eller vissa av dina personuppgifter raderade av oss, t.ex. om du Äterkallar ditt samtycke och vi inte har nÄgon annan laglig grund för att fortsÀtta behandlingen. I den mÄn fortsatt behandling av dina personuppgifter Àr nödvÀndig, t.ex. för att vi ska kunna fullgöra vÄra rÀttsliga förpliktelser eller för att rÀttsliga ansprÄk ska kunna faststÀllas, göras gÀllande eller försvaras, Àr vi inte skyldiga att radera dina personuppgifter.

RÀtt till begrÀnsning av behandling

I vissa fall har du rÀtt att fÄ behandlingen av dina personuppgifter begrÀnsad till lagring endast om du till exempel anser att de uppgifter vi behandlar om dig Àr felaktiga.

RĂ€tten till dataportabilitet

I vissa fall har du rÀtt att fÄ ut personuppgifter som du sjÀlv har lÀmnat till oss. För det andra innefattar rÀtten möjligheten för den registrerade att överföra personuppgifter frÄn en personuppgiftsansvarig till en annan. Uppgifter skapade denbakgrund av de personuppgifter som den registrerade har lÀmnat till den personuppgiftsansvarige ÀringÄr ej av rÀtten till dataportabilitet;

Vad hÀnder om du inte vill att vi ska behandla dina personuppgifter?

Vi behöver behandla vissa personuppgifter för att kunna tillhandahÄlla de tjÀnster och produkter som du har begÀrt av oss. Om du sjÀlv gör en bestÀllning pÄ webbplatsen Àr nödvÀndig information markerad sÄ att du tydligt kan se vilken information som krÀvs. Om du inte lÀmnar dessa uppgifter eller begÀr att de ska raderas kommer vi inte att kunna tillhandahÄlla tjÀnsten eller produkten.
 
Om du begÀr att vi inte ska behandla dina personuppgifter för marknadsförings- eller profileringsÀndamÄl kommer du inte att kunna fÄ anpassade erbjudanden och kommunikation frÄn oss och det kan innebÀra att vissa digitala tjÀnster inte kan anvÀndas eller inte fungerar optimalt.

Återkallande av samtycke

Du har rÀtt att nÀr som helst Äterkalla ett samtycke som du har gett oss för en viss behandling av personuppgifter. För att Äterkalla ditt samtycke, vÀnligen skriv till oss pÄ info@folkeferie.se. I hÀndelse av . Äterkallelse av samtycke kommer vi att radera dina personuppgifter och upphöra med den behandling som omfattades av ditt samtycke.

Observera dock att samma personuppgifter kan komma att behandlas bĂ„de med stöd av samtycke och för att uppgifterna Ă€r nödvĂ€ndiga eller för att följa annan reglering. Även om du begĂ€r Ă„terkallelse av samtycke och behandlingen som grundar sig pĂ„ samtycket upphör, kan personuppgifterna fortfarande lagras hos oss för andra Ă€ndamĂ„l.

SÄ hÀr gör du

För att begÀra tillgÄng, rÀttelse, radering, begrÀnsning eller överföring av uppgifter, vÀnligen fyll i vÄrt formulÀr och skicka det per post eller e-post till den adress som anges i Avsnitt 2. MÀrk brevet/mejlet med "FörfrÄgan om personuppgifter".

NÀr FolkeFerie.dk fÄr en förfrÄgan Àr det vÄrt ansvar att se till att den registrerade Àr den som han eller hon presenterar sig som. Det kan dÀrför vara nödvÀndigt att stÀlla kontrollfrÄgor eller liknande för att bekrÀfta identiteten pÄ personen i frÄga.

FörfrÄgan om personuppgifter - till den personuppgiftsansvarige hos FolkeFerie.dk Klicka hÀr.

 

7.

RADERING AV PERSONUPPGIFTER

Information som samlas in i samband med. prenumeration pÄ vÄrt nyhetsbrev raderas nÀr ditt samtycke till nyhetsbrevet Äterkallas, sÄvida vi inte kan hÀnvisa till en annan rÀttslig grund för behandlingen av uppgifterna.

Information som vi samlar in om dig kommer att raderas eller uppdateras sÄ snart som möjligt, sÄvida det inte kan motiveras att behÄlla den för att fullfölja affÀrsmÀssiga, juridiska eller legitima syften.

 

8.

SÄKERHET

SÀkerhet Àr vÄr högsta prioritet och vi har vidtagit lÀmpliga tekniska och organisatoriska sÀkerhetsÄtgÀrder för att förhindra att dina personuppgifter oavsiktligt eller olagligt förstörs, försÀmras, Àndras eller gÄr förlorade, och för att förhindra obehörig Ätkomst eller missbruk.

Vi vidtar kontinuerligt ÄtgÀrder för att uppfylla principerna om "integrerat dataskydd och dataskydd som standard". Vi utvÀrderar kontinuerligt risker i den personuppgiftsbehandling som sker och vidtar nödvÀndiga ÄtgÀrder för att minimera risken.

Endast anstÀllda som har ett verkligt behov av att fÄ tillgÄng till dina personuppgifter för att utföra sitt arbete har tillgÄng till dem. Vi utbildar kontinuerligt vÄra medarbetare i dataskyddsfrÄgor.

 

9.

ÄNDRINGAR AV VÅR INTEGRITETSPOLICY

Eftersom vÄr integritetspolicy kan komma att Àndras bör du regelbundet kontrollera om den har uppdaterats. Om vi gör betydande Àndringar i vÄr integritetspolicy kommer vi att se till att detta meddelas pÄ vÄra webbplatser.

Integritetspolicy senast uppdaterad: November 2018

 

10.

KLAGOMÅLSGUIDE

Om du har invĂ€ndningar mot hur vi behandlar dina personuppgifter och denna invĂ€ndning inte kan tillgodoses av FolkeFerie.dk:s personuppgiftsansvarige, kan du klaga till Dataskyddsmyndigheten som Ă€r den lokala tillsynsmyndigheten i Danmark.