Klagomål

Klagomål eller synpunkter på fel och brister som inte kunde korrigeras på destinationen, ska skickas skriftligen till FolkeFerie.dk via e-post till reklamation@folkeferie.se eller per post till:  

FolkeFerie.dk
Søndre Fasanvej 98 
DK-2500 Valby

senast 4 veckor efter hemkomst.

Observera att om du inte kontaktar reseledaren eller den lokala representanten under resan, förlorar du vanligtvis rätten att kräva ersättning senare.

Om FolkeFerie.dk:s beslut överklagas kan ärendet överlämnas till Pakkerejseankenævnet:

Pakkerejseankenævnet
Haldor Topsøes Allé 1, st.
Byggnad 91
2800 kg. Lyngby
 
www.pakkerejseankenaevnet.dk

Tänk på att åtminstone lämna nedanstående information.

  • Förnamn
  • Efternamn
  • E-post
  • Telefon nummer.

Information om resan:

  • Biljettnummer
  • Hotellet
  • Datum för avresa
  • Datum för hemresa
  • Avreseflygplats
  • Synpunkter på klagomål (händelsekedjan)
  • Påpekades synpunkterna till reseledarna?
  • Om ja, vilket datum?
  • Vad gjordes på resmålet efter tillrättavisningen?

Skicka ditt klagomål till reklamation@folkeferie.se eller till:

FolkeFerie.dk 
Søndre Fasanvej 98 
DK-2500 Valby

senast 4 veckor efter hemkomst.