Värt att veta

efter din resa med FolkeFerie.dk

Efter resan

HÀr har vi försökt samla svar pÄ alla de frÄgor du kan tÀnkas ha efter att ha rest med FolkeFerie.dk.

Om du inte hittar svar pÄ dina frÄgor hÀr, Àr du naturligtvis alltid vÀlkommen att ringa oss pÄ tel: 0775-888 916 eller skriv till info@folkeferie.se.

LĂ€s ocksĂ„ VĂ€rt att veta inför semestern och VĂ€rt att veta under din semester.

Om ditt flyg har blivit försenat pÄ ut- eller hemresan kan du lÀsa mer hÀr.

Klicka hÀr för att lÀsa mer om flygförseningar.

Borttappade föremÄl mÄste anmÀlas omedelbart efter hemkomsten;
Vid retur av förlorade föremÄl debiteras en avgift pÄ minst 200 DKK. Priset beror pÄ vikt och frakt och kan dÀrför öka ytterligare. Borttappade försÀndelser skickas som vanlig post.

FolkeFerie.dk ber dig notera att kvarglömda föremÄl returneras pÄ egen risk och att FolkeFerie.dk inte Àr ansvarigt om det kvarglömda föremÄlet försvinner pÄ vÀg till Danmark. Av sÀkerhetsskÀl kan vi inte Äta oss att ÄterlÀmna bortglömda föremÄl som pass, körkort och betalkort.
Bortglömd elektronik med batterier kan som regel inte returneras pÄ grund av farligt gods.

Kontakta vÄra försÀljningskonsulter pÄ 0775-888 916 för mer information.

Om du har glömt nÄgot pÄ flygresan, kontakta flygbolaget direkt.

KlagomÄl pÄ fel eller defekter som inte kan korrigeras pÄ destinationen mÄste göras skriftligen till FolkeFerie.dk, SÞndre Fasanvej 98, 2500 Valby eller via e-post pÄ reklamation@folkeferie.se.

Kom ihÄg att Ätminstone inkludera nedanstÄende information.

  • Förnamn

  • Efternamn

  • E-post

  • Telefon nummer.

Information om resan:

  • Biljettnummer

  • Hotellet

  • Datum för avresa

  • Datum för hemresa

  • Avreseflygplats

  • Synpunkter pĂ„ klagomĂ„l (hĂ€ndelsekedjan):

  • PĂ„pekades vyerna för reseledarna?

  • Om ja, vilket datum?

  • Vad gjordes pĂ„ resmĂ„let efter tillrĂ€ttavisningen?

Skicka ditt klagomÄl till reklamation@folkeferie.se eller till:

FolkeFerie.dk
SĂžndre Fasanvej 98
2500 Valby

senast 4 veckor efter hemkomsten.

VÀnligen lÀs vÄra allmÀnna villkor för deltagande i paketresor.

Observera att reklamationer mÄste vara oss tillhanda senast 4 veckor efter din retur.

Observera att om du inte kontaktar reseledaren eller den lokala representanten under resan, förlorar du normalt rÀtten att fÄ ersÀttning senare. Om FolkeFerie.dk: s beslut överklagas kan Àrendet lÀmnas in till:
Pakkerejse-AnkenÊvnet, Haldor TopsÞes Allé 1, st, Building 91, 2800 Kgs. Lyngby

Webb:pakkerejsejseankenaevnet.dk

Är bagaget skadat eller om det inte dyker upp vid ankomsten, mĂ„ste detta alltid anmĂ€las till flygbolaget pĂ„ plats. DĂ„ görs en PIR (Property Irregularity Report) som anvĂ€nds i samband med en eventuell genomsökning av bagaget eller som dokumentation av skadans omfattning i samband med ett försĂ€kringsĂ€rende.
Observera att det Àr resenÀrens eget ansvar att göra en sÄdan anmÀlan.

Om du inte har köpt en reseförsÀkring med bagageskydd hÀnvisar vi till din hemförsÀkring. Det Àr ocksÄ möjligt att göra en skadeanmÀlan direkt till respektive flygbolags kundtjÀnst.

Observera att flygbolagen enligt luftfartslagen ger begrĂ€nsad ersĂ€ttning för skadat eller förlorat bagage. Vi rekommenderar dĂ€rför att du tecknar en försĂ€kring med bagageskydd nĂ€r du köper din resa. Dessutom rekommenderar vi att allt ömtĂ„ligt bagage - t.ex. barnvagnar eller cyklar - packas sĂ€kert före resan, se airshells.com.